Rawat Segera

SAKIT Belakang

Sakit belakang menyebabkan anda rasa sangat tidak selesa.

Anda selalu di belenggu oleh masalah tersebut dan menyebabkan anda merasakan hari anda tidak sempurna seperti sedia kala.

Anda mungkin telah menjalani beberapa rawatan atau urutan namun ia tidak memberikan kelegaan atau merawat sakit belakang anda.

Anda tidak keseorangan..

Did you had this symptom before?

• Are you having back pain?
  • Having trouble doing your everyday routine because of your back pain?
  • Experience pain until it numbs your buttocks and feet?
  • Can't sleep because it is too painful?
  • Movements become limited?
  • Can't sit or stand in a long period of time because of your back pain?

What factor that cause this back pain?

Back pain is when you experience pain or discomfort on your back. It is one of the problems that often occur in adults and children. Almost 80% of adults will experience back pain at least once in their lives.

This problem often occurs in adults between the ages of 30 until 50 years old. There are a lot of factors that lead to back pain. Conditions such as scoliosis, slipped disc, spondylosis, spondylolisthesis, ankylosing spondylitis and many more. Correct diagnosis has to be done to identify the cause of back pain of a patient.

Rawatan Sakit Belakang

Sakit belakang adalah situasi yang anda tidak boleh ambil mudah. Banyak faktor yang menyumbang kepada masalah sakit belakang.

Kondisi-kondisi tulang belakang seperti scoliosis, slipped disc, spondylosis, spondylolisthesis, ankylosing spondylitis dan sebagainya. Diagnosis tepat harus dilakukan untuk mengenalpasti punca sakit belakang seseorang pesakit.

Terapi Haba

Terapi haba mampu meregangkan otot, meningkat kebebasan bergerak dan membantu untuk anda berasa lebih selesa. Iainya mudah dilakukan di rumah. Namun, rawatan susulan diperlukan jika anda menghidapi sakit belakang yang berpanjangan.

Ubat Tahan Sakit

Ubat tahan sakit seperti ibuprofen, aspirin dan sebagainya mampu menahan sakit belakang buat sementara waktu. Namun, pengurusan ubat mestilah mendapat khidmat nasihat terlebih dahulu bagi mengelakkan kesan ubat yang negatif.

Terapi Manual

Menggunakan "hands-on" approach ke atas pesakit, fisioterapis akan merawat kesakitan belakang dengan menggerakkan anggota tertentu untuk mengurangkan kesakitan dan memberi kelegaan di bahagian belakang.

rawatan sakit belakang
Apa kata mereka

Testimoni Pesakit Belakang

Mereka telah pun mendapatkan rawatan dari PhysioMobile dan berpuas hati dengan sesi yang mereka jalani. Kini, giliran anda.

Alhamdulillah, kali pertama buat fiso disini saya dah nampak ada perbezaan sebanyak 70%

Pn. Rokiah Hj Wahab, Slip Disc

Ingin Mendapatkan Rawatan Untuk Sakit Belakang Anda?

Apa kata mereka

Kenapa Anda Harus Mendapatkan Khidmat PhysioMobile

Our Service Privileges

Flexible treatment time, 9 a.m. to 10 p.m.

Treatment to your home or at our clinic

Effective treatment by using manual technique physiotherapy

Trained therapists and graduates of undergraduate degree in physiotherapy

Female patients will only be treated by female therapists and vice versa